Dick Kalvenhaar Amsterdam | mobiel: 06-24807529 | e-mail: dick@dickcopy.nl

Spaanse wijnen




























Print campagne
Doel: Wijndrinkend Nederland positieve houding t.o.v. Spaanse Wijnen genereren
Strategie: Verleid de consument op een intelligente, poëtische manier. Wijn vraagt om een ‘smaakvolle’ benadering
Media: Glossy’s, kwaliteitsmagazines
Creatie: Handmatige, met veel toewijding geschetste landschappen uit de Navarra en Penedes
Copy: poëtische teksten. Wijn is poëzie!








Aan de zomerse hemel dreef de Middellandse zeewind de wolken op en langzaam schoven de schaduwen over ’t oude stadje, dat zinderde in de middagzon.

Het was niet direct een bar waar ik terecht kwam, maar meer een gastvrije schuilplaats. Aan het oude plafond hingen hammen, rode pepers en strengen knoflook. De ruimte was gevuld met de heerlijke geur van zelfgemaakte tapas.

Op mijn reizen door de wijngaarden van Penedés had ik verschuillende wijnen geproefd.

Nu stond er een koele witte Penedés voor me, helder en elegant. De smaak was verfijnd, fris en fruitig. Een nobel product van een nobel ambacht.

Ik vroeg me af waarom ik dit niet eerder had ontdekt…














Hoog boven mij cirkelden traag een paar valken. Ik zocht naar beschutting tegen de zon en wendde mijn gezicht naar het kleine bergdorpje.

Na een hele dag reizen door het oude Koninkrijk van Navarra was ik toe aan één van de wijnen uit deze streek.

In de bar hing de warme gekruide lucht van vers bereide tapas.

Het naar binnenvallende zonlicht bescheen een aantal Navarra wijnen die op de plank stonden. Het schitterende licht accentueerde de diep rode kleur van de oudere, op eikehouten vaten gerijpte wijnen.

In de schaduw dronk ik een wat jongere, lichte rode wijn. Heerlijk zacht en fruitig.

Het nam enige tijd voordat ik m’n reis vervolgde…




terug naar startpagina